Over ons

Mijn foto
Twee leerkrachten van de Gemeentelijke Secundaire School Munsterbilzen gaan op vrijdag 30 maart 2012 met de trekfiets voor het goede doel naar Santiago de Compostela. Zij maken hierbij een fietstocht van 2000 km op 2 weken tijd. Tijdens deze periode verlaten ze hun gezin op het thuisfront voor het steunen van gezinnen in nood.

Dag 11: Maandag 9 april 2012

De dag begon prachtig, mooi weer, open hemel, prachtig uitzicht en veel goede moed die ze nog nergens in de bergen hebben achter gelaten! Ik heb hen de reacties van de blog in korte versie ge-sms't, later lezen ze zeker nog de volledige reactie! Het deed hun heel deugd om alle bemoedigende, steunende en lieve woorden van het thuisfront te lezen! Deze hadden ze nodig om in de namiddag de zware storm tegemoet te fietsen. Storm zonder enige wolk of regen. Ook hebben ze verschillende stukken autostrade gehad wat de tocht toch minder aangenaam maakt. Luc zijne knie is niet slechter noch beter. Rond 15u in de namiddag begint hij meer pijn te doen en Luc vindt het ook wat bizar. Toch verliest hij niet de moed en ziet hij het einde naderen. Kris had last van zijn voeten door het warme weer waren ze wat gezwollen en deden ze ook pijn. Na het wisselen van schoenen met zijn gewone loopschoenen was zijn probleem opgelost. Zijn armen en handen heeft hij vergeten in te smeren voor de zon met de nodige gevolgen! Ze zijn aangekomen in een klein café na 126 km in Belorado. "Zijn ze nog op schema?", is een vraag die ik vaak te horen krijg. Vrijdag aankomen staat niet meer op de planning. Ze zijn nuchter genoeg om in te zien dat ze in de bergen geen 140 km meer per dag kunnen afleggen. Dus is hun planning de volgende: in totaal is het 2080 km. Na vandaag hebben ze 1524 km afgelegd. (een prestatie op zich!) Als ze nu tot en met vrijdag 125 km per dag kunnen doen dan hebben ze 2024 km achter de rug. Dan moeten ze zaterdag nog 56 km rijden en dan zijn ze tegen de middag of rond de middag daar! Kris zei nog dat regen minder erg is als wind. Want die lijkt u echt terug berg af te duwen. Samen bespraken we dat regen en wind niet fijn is maar materiaalpech en nog meer pijnen zouden veel erger zijn! Dus blijven we hopen op dat stukje geluk! Regen en slecht weer zit er nog aan te komen dus maken de mannen zich sterk voor de volgende dagen en de "laatste" loodjes... 


7 opmerkingen:

Jean en Jeanny Petry Millen zei

In dat klein cafeeke in Eldorado hebben wij 2000 ook geslapen. Toen was het zeer warm en ook zeer veel wind op kop. Het is een bedevaart maar gij komt er wel.

de wielertoeristen van GSM zei

Hey Jean en Jeanny,

Leuk! Jullie kunnen jullie echt helemaal inleven in het verhaal!
Bedankt!

Els, vrouw van Kris

Anoniem zei

Hey mannen,

Ge weet waarom jullie dat doen,
We volgen jullie op de voet, deze winden zullen we trotseren en na regen komt zonneschijn.

groetjes

Willy en Paula

de wielertoeristen van GSM zei

Even testen. Ik heb de instellingen aangepast. Dus als ik een reactie plaats zou het uur nu moeten kloppen!
ELS

Anoniem zei

goed bezig mannen. Het zal raar zijn als jullie terug thuis zijn want ik ben er zo gebeten op om steeds jullie blog te lezen. spijtig dat het weer niet altijd even mooi is . Hopelijk schijnt de zon als jullie aan de kerk van Compostella aankomen.

tot maandag marijke verjans en marleen massant

Lambert Lecoque millen zei

Hallo Mannen, ik ben alles aan het volgen hier op die blog. Ik krijg iedere dag meer en meer respect voor wat jullie presteren.Het aandurven,de uitdaging op zich, is al een hele prestatie. Ga zo door jullie gaan er zeker geraken en met een hele ervaring naar huis komen waar vele alleen maar van kunnen dromen!! Nogmaals Chapeau mannen!! Lambert

ingrid en co zei

Hoe meer ik lees hoe meer ik jullie bewonder echt waar.Met die wind en regen en enkele blessure ferm hoor mannen.Ik vind het wel een prachtig uitzicht ,doe gewoon zo verder jullie komen er wel ik geloof er in.groetjes.