Over ons

Mijn foto
Twee leerkrachten van de Gemeentelijke Secundaire School Munsterbilzen gaan op vrijdag 30 maart 2012 met de trekfiets voor het goede doel naar Santiago de Compostela. Zij maken hierbij een fietstocht van 2000 km op 2 weken tijd. Tijdens deze periode verlaten ze hun gezin op het thuisfront voor het steunen van gezinnen in nood.

Dag 7: Donderdag 5 april 2012

De ochtendrit begon met de wind in de rug.  Een mooi heuvelachtig landschap meer bepaald door de cognacstreek. In de namiddag veel vlakke wegen (zat zullen ze dus niet geweest zijn anders waren het kromme wegen...) met wel weer regen en dat vonden ze minder leuk! Ondanks de regen hebben ze toch weer 158 km achter zich gelaten en zijn ze aangekomen in Ambarès-et- Lagrave! En ja, dat betekent dat ze de eerste 1000 km voorbij zijn! Om juist te zijn hebben ze nu op de kop 1010 km gereden. (dat hebben ze mooi afgerond) Ik heb ze alvast een dikke proficiat gewenst! Velen hebben mij al gevraagd achter de "poep" van onze mannen. Foei! Maar ik wil er graag wat over kwijt. Haha! Twee dagen geleden hadden zowel Kris als Luc last van een vervelend gevoel, niet pijnlijk maar verre van leuk! Kris om heel juist te zijn had last van, ik citeer: "een lichte pijn achteraan rechts" ! Ze hebben er dan 2 avonden lichaamsbalsem op gesmeerd die ik Kris had meegegeven. En dat blijkt écht een goede zalf te zijn want ze voelen zo goed als niets meer. De benen zijn ook nog sterk laten ze weten! Nu zitten ze in een ordinair hotel maar net als gisteren kunnen ze een warme douche nemen, eten en slapen! Ze kijken uit naar morgen omdat ze dan langs de Atlantische Oceaan kunnen rijden, deze afwisseling zal hun goed doen. Ook zaterdag is een dag om naar toe te leven want dan rijden ze Spanje binnen. Een reactie op de blog zetten zal dan wel nog moeilijker zijn want wat hun Spaans betreft zijn ze nog beginnelingen! Hihi!
Kris op zoek naar Cognac!

2 opmerkingen:

Noben Marie-Jeanne zei

Hallo mannen,
Knap van jullie. Elke dag ben ik benieuwd om jullie reisverhaal te lezen.
Leuk om zo een beetje met jullie mee te reizen.
Jullie doen het super, en zullen zeker de 2000 km halen. Ik duim alvast.
Marie-Jeanne Noben

Anoniem zei

Hei collega's chapeau voor de prestatie, we volgen u op de voet en kijken iedere avond uit naar het verslag. Geniet van de uitzichten en vergeet zo de kwaaltjes.
Groetjes
willy en paula