Over ons

Mijn foto
Twee leerkrachten van de Gemeentelijke Secundaire School Munsterbilzen gaan op vrijdag 30 maart 2012 met de trekfiets voor het goede doel naar Santiago de Compostela. Zij maken hierbij een fietstocht van 2000 km op 2 weken tijd. Tijdens deze periode verlaten ze hun gezin op het thuisfront voor het steunen van gezinnen in nood.

Dag 9: Zaterdag 7 april 2012

Met opklaringen en mooi weer begonnen Luc en Kris hun dagje fietsen langs de zee. Waar je dan zou denken aan een heerlijke rustige rit, was het net het tegenovergestelde. Een drukke rit met veel verkeer en verkeerslichten. Tegen de middag wees de GPS een route die van de zee weg liep. Hij stuurde hun de uitlopers van de Pyreneeën in. Ze waren niet meer zo zeker of dit wel de juiste weg was. Ze gingen  het vlug even in het Frans vragen. Hoe die spreekt geen Frans??? O, hij spreekt Spaans want we zitten al in SPANJE, was dan hun conclusie!!! Met wat Franse woorden en Engelse woorden zijn ze dan te weten gekomen dat ze toch wel degelijk juist zitten. Jammer vonden de mannen het dat ze de grens gemist hadden want ze wilden daar graag een foto maken. En dat terwijl ze door de drukte niet snel konden rijden. Ze gingen verder waar de weg ineens overging in autostrade. Kris heeft dan een paar keer aan Luc gevraagd of ze daar wel mochten fietsen. Luc was zeker van zijn stuk en Kris uiteindelijk ook toen hij aan de andere kant nog fietsers zag. Regen kregen ze er weer gratis bij wat minder leuk was met de camions die hun voorbij snelden! Uiteindelijk na 125 km zijn ze dan richting dorpje gegaan om een slaapplaats te zoeken. Slapen doen Luc en Kris in een klein hotel met vriendelijke mensen. Om te eten moesten ze wachten tot 20u want in Spanje kan je niet vroeger aan tafel voor het avondeten.
De morele conditie van onze mannen is nog op en top! Gelukkig maar want Luc sukkelt wel een beetje met die bilspier en heeft ook wat vocht in zijn knie. Hij gebruikt Brufen en smeert wat balsem. Ook heeft hij zijn zadel lager gezet wat al wat pijn kon verzachten. Hopelijk doet de nacht voor Pasen wonderen...

Knapper wordt hij niet van al dat fietsen... (grapje)

PS: Lees ook bij dag 8 de reactie van Luc zijn vrouwtje dan hebben jullie nog meer info (via Luc) Het komt vooral overeen maar is net iets anders getint!

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Proficiat heren !!!!
Ik ben zeeeeer jaloers op deze pittige prestatie.
Ik gaf jullie geen enkele slaagkans voor deze trip.
Nu zie ik het echt zitten.
Wist niet dat er zoveel karakter schuilde achter deze 2 HEREN.
Ik moet stiekem toegeven dat ik meer de blog lees als de mails van onze school. (2x per dag kijk ik naar een aanvulling!)
Ik wens jullie nog een chieke verder tocht.

Met allesteun vanuit het thuisfront groet ik U

Marcel GEELEN

Anoniem zei

olé, olé ik wil ....

Elke dag na het ontbijt openen van de blog geeft ons enorm voldoening dat er zoveel karakter in die mannen zit.Wij wensen jullie een vrolijke pasen en geniet verder van de uitzichten in de Pyreneeën.
Hou er de moed in.
groetjes

willy en paula

Paul zei

Petje af mannen!!!!

Nog een paar dagen en jullie rijden over de meet.
Ben wel wat jaloers op de prestatie. Verder nog een veilige tocht.

Groetjes
Yvonne en Paul